Hamile Pilatesi

Hamilelik & Pilates

Pilates ExerciseGebelik, kadının fiziksel, hormonal ve psikolojik açıdan birçok değişikliklerin yaşandığı uzun bir süreçtir. Gebelikte salgılanan bazı hormonlar ve büyüyen bebeğin ağırlığı, annenin kas ve iskelet sisteminde bir takım değişikliklere sebep olur. Annede bel ve sırt ağrıları görülebilir, bağ dokusu gevşer, eklemler kolay yaralanabilir, özellikle el ve ayak bileklerinde oluşan ödem, karpal tünel ve tarsal tünel sendromuna neden olabilir. Hamilelik boyunca bebeğin ağırlığının yaptığı bası ve yerçekiminin etkisiyle pelvis tabanı yaklaşık 2.5 cm aşağıya çöker.Pelvik taban kaslarındaki bu sarkma anne adayına yaşam kalitesini düşüren daha birçok sıkıntı yaşatabilir.

Kısacası güçlü pelvik taban kasları, doğum sırasında ve sonrasında anne adayları için büyük önem taşır.

Pilateste bu kasları kuvvetlendirmek için yapılacak en doğru ve güvenli egzersizleri içerir.

PİLATES YAPAN ANNE ADAYLARI;

1. Doğum sırasında rahat ıkınarak rahat bir doğum gerçekleştirirler.
  2. Doğum sırasında oluşan yırtıklar azalır.
  3. Doğum sonrası uterus çok daha kolay toparlanır.
  4. Gebelikte ve sonrasında oluşan idrar kaçırma problemleri ortadan kalkar.
  5. Pilates,gebelikte görünen, hazımsızlık ve ödem gibi sorunların azalmasına yardımcı olur.
  6. Anne adayı, yaptığı egzersiz sayesinde uykuya daha çabuk dalar, gününü zinde ve motive şekilde geçirir
  7. İçerdiği nefes egzersizi sayesinde hem gevşeyen ve uzayan karın kaslarının çok daha çabuk güçlenip, toparlanmasını sağlarken annenin, gebelik sürecinde yaşadığı duygusal dalgalanmalardan daha az etkilenmesine sebep olur.
  8. Hormonların etkisiyle zayıflayan göğüs kaslarının kuvvetlenmesini sağlar.
  9. Cinsel yaşamın doğum sonrası normale dönmesini kolaylaştırır.
  10. Egzersiz sırasında zihinsel farkındalığı ve anda kalmayı sağladığı için pilates, kişiye mental olarak rahatlama sağlar.

Hamilelikte pilatese ne zaman başlanmalı?

Hamilelikte pilatese doktorunuz izin verdiği sürece, gebeliğin 12 ve 16. haftası arasında başlanabilir, ortalama olarak haftada 2 veya 3 defa doğumunuza kadar güvenle devam edebilir, hamileliğinizi daha mutlu ve konforlu hale getirebilirsiniz:)

FizyoFit Ankara’da yapılan Hamile pilatesinin farkları nelerdir?

FizyoFit Ankara’yı farklı kılan şey bünyesindeki Fizyoterapistlerdir. İster birebir ister az sayıda katılımcıdan oluşan gruplarla birlikte hamileler için pilates eğitimi alabilirsiniz.

Fizyoterapist ile birebir çalışıldığından anne adayının her hareketinde yanında olunur ve egzersizlerin sorunsuz yapılması sağlanır.

Hamile Pilatesi Ankara için bizimle iletişime geçebilirsiniz…